onsdag den 7. december 2011

Julemarked i Belfast

Den sidste weekend i november var vi en stor gruppe udvekslingsstuderende (137 helt præcist), der tog med International Society til Belfast. For mig var det et skønt gensyn med byen - og det blev kun bedre af, at der var julemarked. Boderne repræsenterede en masse lande, og det var derfor muligt at få specialiteter fra Tyskland, Holland, Spanien, Frankrig osv. På nær morgenmad spiste jeg vist størstedelen af mine måltider på markedet. Der var sådan en hyggelig atmosfære - også selvom der var virkelig mange mennesker. Jeg nåede til gengæld at blive lidt træt af, at tyskerne og hollænderne mente de havde patent på de fleste juletraditioner; æbleskiver hed pludselig "Dutch pancakes" og glögg kan åbenbart kun hedde Glühwein og komme fra Tyskland (på engelsk kalder de det i øvrigt "malted wine" - lyder ikke helt så indbydende...). Men når alt kommer til alt, så er det garanteret os danskere der har importeret de fleste af vores traditioner fra andre lande - men det var alligevel lidt et slag for min nationale stolthed.



A big group of international students went to Belfast in the last weekend of November. For me it was a wonderful revisit - not least because of the pretty Christmas market and all the lights. The market had numerous boths were you could get specialties from all over the world. We feasted on Bratwurst, malted wine, and crepes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar