fredag den 2. december 2011

For et år siden...

... så min december cirka sådan ud:


Sad og knoklede med eksamensopgaver, som jeg hhv. fik et meget velfortjent 02 og 12-tal for. Jojo... Kan præstere i alle ender af skalaen. Husker december som eksamenstravlhed, sne, striktrøjer i lag på lag, julehygge, spandevis af te og hjemmebagte brunkager.
Min december i år er cirka lige sådan. På nær; i stedet for to eksamensopgaver har jeg: 4 essays, 2 in-class exams (tests som skal vise hvor meget vi kan huske fra alt det vi har lært i løbet af semesteret. Hader dem - det er sådan noget uden hjælpemidler, og mig som husker som en si...) og så har jeg da også lige 1 skriftlig eksamen. Så dem der har fundet på at udveksling er nemt, skulle tage et smut til Irland og læse historie. Synes nu egentlig jeg har fået lavet en meget god plan for det hele, men mine undervisere ødelægger det hele tiden for mig ved at opfinde oplæg vi skal lave eller give mig et anklagende blik, fordi jeg endnu ikke er begyndt på lige netop hans essay. Men jeg klarer det hele med lange dage på biblioteket, ingen alkohol og en del pjækning fra undervisning.


A year ago, December looked a lot like it does this year. With the exception of snow and the amount of work that I had to do. I'm getting really tired with my lecturers pressuring me to get started on their essay. I'll get it all done - if I could only get the time and peace to do it. The way to go about it - or so I figure - is; long days at the library, no alcohol and a lot of classes being ditched.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar