onsdag den 14. december 2011

Den Sorte Skole

Her i Irland kan de vist godt lide at gøre tingene på den gammeldaw's måde - som vi jo oplevede da vi skulle vælge fag i starten af semestret, og nu kommer det og bider mig i måsen igen: udenadslære! WTF?? Det er lige lukt tilbage i Den Sorte Skole. Ok, der er ikke nogen Lektor Blomme-type med spanskrør (selvom der måske nok var en enkelt underviser der kunne trænge til et maltbolsje...) men hvornår havde jeg sidst brug for det der udenadslære? Måske en enkelt gang eller to i gymnasiet, men på de danske universiteter har de heldigvis fundet ud af, at det er vigtigere at forstå indholdet... Hvorom alting er, skal jeg i morgen lide igennem to skriftlige eksaminer uden hjælpemidler og fredag napper jeg en mere. Tsk! Er det snart 2012 og specialetid?! Så har jeg i det mindste kun én ting at tænke på.

Det var lidt blandet surt og ynk for en femmer. Jeg gider bare ikke det her fis mere. Jeg vil have juleferie...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar