torsdag den 1. december 2011

1. låge

Jeg har lavet en julekalender - mest til mig selv, men hvis I også synes den er rar, er det kun godt. Faktisk er det i dag d. 22. nov (dvs. mange af de kommende dages indlæg er forprogrammeret). Jeg er lige kommet hjem fra en hyggelig fransk middag med 10-12 andre udvekslingsstuderende. Vi kom til at tale om jul, og tyskerne og østrigerne gik helt i selvsving over julemarkeder med Glühwein (glögg) og Bratwurst. Og af en eller anden grund fylder jul meget mere hos mig i år end den har gjort tidligere. Har faktisk glædet mig over at komme hjem lige til jul lige siden jeg tog afsted til Irland. Det skyldes nok, tror jeg, at juletraditioner er så helt særegne fra land til land, og jul uden min familie vil være helt utænkelig. Så derfor vil jeg den kommende måned håndhæve de få danske traditioner jeg kan her i Irland. Begyndende med julekalenderen. Det bliver en musikalsk en af slagsen, for jeg eeelsker julemusik - både det gode og dårlige. Og låge nr. 1:

Wham - Last Christmas (sætter hvert år denne her på som den første julesang jeg hører)



Sidste år havde jeg endda mit eget juletræ


I've really been looking forward to Christmas these past months. Don't know why, but I guess it's because each country has its very own traditions and Christmas just isn't the same without them. So I'm gonna try to keep as many of the Danish traditions as I can. Beginning with the Christmas calendar. Not really sure how many other countries use this, but in Denmark it's a big deal. A Christmas calendar can come in all shapes and sizes, but most important are the calendars shown on TV. So I've made my own musical calendar - mostly to amuse myself, but I'll be happy if others like it too.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar