onsdag den 19. oktober 2011

Weekend i Galway I

Som sagt tilbragte jeg weekenden i Galway. Galway ligger på vestkysten og tog ca. to timer i bus at nå.
Fra Galway kan man komme ud til nogle af Irlands mest kendte attraktioner så som Cliffs of Moher, Connemara og Aran Islands. Jeg nøjedes med en tur til Aran Islands og sightseeing i Galway by.

Turen til Aran Islands var om lørdagen. Aran Islands består af tre beboede øer. Man kan sagtens overnatte på derovre (hvilket jeg vil anbefale folk at gøre), men vi havde kun tid til at blive én dag. Så vi brugte dagen på at cykle Inishmór (den største ø) rundt, hvilket vi gjorde i høj solskin og godt humør. Var simpelthen så glad for at sidde på en cykel igen... Men Inishmór var så smuk. Naturen var brutal og betagende på én og samme tid. Jeg fik lige præcis det Irland som jeg har søgt; grønne bakker, stenhegn og livsfarlige klippeafgrunde.

Galway by night

Jeg fik lamb roast (med tre slags kartofler. Sådan noget skal man aldrig gå ned på)



Terrænet er brutalt og vildt

De andre var tæt på kanten. Jeg holdt mig pænt i baggrunden...


Senere vovede jeg mig tættere på kanten. Bemærk: jeg sidder ned


1 kommentar:

  1. Hej Betina!
    Skønne billeder, ja man får helt lyst til at komme derover igen, der er meget vi ikke fik set.
    Dejligt at høre nyt derover fra.
    Knus

    SvarSlet