lørdag den 29. oktober 2011

At gå på biblioteket

Lidt bøger til mine kommende essays om Nordirland og om irere & englændere i starten af 1600-tallet

Herunder følger reglerne for at låne bøger på NUIMs bibliotek. Jeg tror stadig ikke helt jeg forstår det, men jeg kan da se ud fra det hele at jeg indgår i kategorien "Diplomas & Undergraduates". Tak. Fem år på uni og jeg må stadig kun låne seks bøger. Den var sgu aldrig gået på RUC. Forestil jer lige at skrive projekt med kun seks bøger pr. mand - som i øvrigt ikke kan fornys på nettet. Man kan ikke engang se sin lånerstatus på hjemmesiden. Nogle gange kører de virkelig old-school style herovre....
Men hvis man skal være lidt fair overfor biblioteket, så har de ikke særligt mange bøger - og da jeg fx skulle skrive mit essay i sidste uge havde jeg 250 andre studerende fra mit kursus at konkurrere med om seks bøger.
Diplomas & Undergraduates
Standard Loan   Week Loan   Day Loan   Reserve   
Number3 Items2 items1 item2 items*
Duration3 weeks1 week2 days3 hours in the Library
Taught Postgraduates
Standard Loan   Week Loan   Day Loan   Reserve   
Number6 Items2 items1 item2 items*
Duration3 weeks1 week2 days3 hours in the Library
Research Post graduates
Standard Loan   Week Loan   Day Loan   Reserve   
Number10 Items2 items1 item2 items*
Duration1 semester1 week2 days3 hours in the Library

Gonna try something new: It's come to my attention that some of my fellow students here in Ireland stop by "The Widow" from time to time. So as an experiment, I'll try writing short recaps of my posts in English. Starting from today.
I just do not understand the library rules for how many books you can take out. But apparently I fall under the "Diplomas & Undergraduates" category - after five years of college, I can only take out six books at a time. WTF!? But to be fair - It's not like the place has too may books, more like the opposite... 




2 kommentarer:

  1. Hej Kusine,
    Ihh den er så fin din blog-og hyggeligt at følge med! Kommer du med hjem til dame-julehygge med familien?
    Knus Anne Mette

    SvarSlet
  2. Ih, tak for de søde ord, kusine. Dejligt at du gider kigge forbi bloggen en gang i mellem :-) Jeg kommer desværre først hjem dd. 21. dec., så kan vist ikke nå julehyggen - det er d. 4., ikk? Hvad skal I lave i år?

    SvarSlet