torsdag den 6. oktober 2011

Volley - Irish style

Det her indlæg er temmelig volleyteknisk. Bær over med mig.
I mandags var jeg til træning med politi-holdet. De holder til i en by der hedder Tallaght, der ligger i det sydlige Dublin. Holdet består af otte polakker, en tysker, en rumæner og to irere (som rent faktisk er politibetjente). Derudover har træneren, Brendan, så spurgt 6-7 af os udvekslingsstuderende om vi vil spille med.

I Irland findes der på damesiden tre rækker; Eliten, 1. div. og 2. div. Garda-holdet spiller i 2. div., og i mandags var der så træningskamp mod et 1. division hold. Jeg vil vurdere deres 1. div. til at svare til vores Danmarksserie. Tør derfor slet ikke tænke på, hvad der gemmer sig af hold i 2. div., hvor mit nye hold jo holder til. Men volley er jo bare for sjov... (ahem...)
Vi spillede i alt 3½ sæt og vi tabte dem alle. Nåede virkelig at blive frustreret undervejs på trods af, at jeg ikke var inde på banen særligt længe. På Garda-holdet spiller de med 2-hæver system. Det har jeg vist ikke prøvet siden jeg gik på efterskole. Men når man spiller 2-hæver er der jo ikke plads til en center, så jeg blev smidt på kanten OG spillede forsvar. Me like! Måske bliver jeg herovre alene af den grund.... Kampens højdepunkt for mig, var da jeg lavede en af kampens få gode angreb. Den sad lige i handsken og modstanderens forsvar lavede touch out. Jeg siger bare, kantspillere derhjemme, I'm coming for your spot!

Men ja, niveauet herovre er sgu ikke for højt, men det er vist godt nok til at få mig i gang med at spille volley igen. Glæder mig lidt til at få gang i mit forsvarsspil igen. I aften er der træning med uni-holdet. Spændende at se hvem der dukker op og hvilken slags træning vi får.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar