mandag den 7. november 2011

Hvert sit essay, hvert sit soundtrack

Sidder lige nu på biblioteket efter at have taget flugten fra the student common room, hvor der lige pludselig skulle være debat mellem repræsentanterne for de forskellige fag på universitet.
På vej herover gik det op for mig, at hver gang jeg skriver et essay hører jeg altid noget bestemt musik til hver enkelt. Men aldrig det samme. Fx hørte jeg big bands da jeg skrev mit essay om soldater i danske film før sommerferien. Lige nu handler essayet om forholdet mellem englændere og irere i årene 1610-1640. Og nedenunder kan I få en prøvesmag, hvad der er i mine ører; Beirut og soundtracket til filmen Everything is Illuminated (hvilket i øvrigt også er en rigtig god bog skrevet af Jonathan Safran Foer, hvis nogen skulle få lyst.)

Men nu ved I at jeg stadig lever. Når jeg har afleveret essayet i morgen kommer der billeder fra min smuttur til Belfast.



Every essay has its own soundtrack. Right now I'm writing an essay on the New English and native Irish' views on each other in Ireland 1610-1640, and in my ears are Beirut and the soundtrack from the movie "Everything is Illuminated".
Tomorrow, pictures from Belfast.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar